Drobečková navigace

Úvod > Aktuality > Distanční vzdělávání - poslech, výtvarné tvoření, dramatizace

Distanční vzdělávání - poslech, výtvarné tvoření, dramatizace



Rodiče, přečtěte svým dětem pohádku ,,Rukavička", společně si užijte výtvarné tvoření a také si pohádku zahrajte.

Poslech pohádek má na dítě blahodárné účinky. Ideální je, když pohádky neposlouchá z rádia, z počítače, z tabletu či z mobilu, ale když mu je předčítá někdo z rodiny nebo paní učitelky ve školce. Při poslouchání si děti trénují koncentraci, trpělivost, schopnost přemýšlet nad dějem a fantazii. Děti si také formují návyky, které jsou potřebné při poslouchání a malují si přitom ve svých hlavách obrázky. Představují si prostředí, postavy, jednotlivé situace. Při čtení pohádky je potřeba pohrát si s hlasem. Když dítě poslouchá monotónní hlas, tak ho to většinou nebaví, ale když se snažíme číst umělecky, např. měníme výšku hlasu, tempo, melodii, důraz a pauzy, tak většinou naše čtení děti zaujme.
- Tím, že se některé slova v pohádce opakují, děti si je lépe pamatují, a tak si rozvíjejí slovní zásobu.
- Díky pohádce se děti učí vnímat posloupnost děje. Nechejte děti pohádku převyprávět, rozvíjí si tak řečové schopnosti.
- Nechejte děti popsat jak vypadali postavičky nebo prostředí odehrávaného děje.
- Děti během čtení pohádky můžou vytleskávat stejná slova, která se vyskytnou v textu. Anebo můžou tlesknout, když uslyší dlouhou samohlásku, nějakou přesně určenou souhlásku apod. Tyto aktivity pomáhají předcházet také dyslexii.
- Dobré je vymýšlet si podle pohádky i vlastní písničky. Tam, kde se zpívá, je dobrá nálada!

Pohádka Rukavička.PDF